Islandia 3

Wtorek, 3 czerwca 2014 · dodano: 08.07.2014 | Komentarze 2

Dziś zapowiada sie ciekawy dzien z rana pierwsza atrakcja ma byc Skálholt niestety jakos na zdjęciach wyglądał duzo lepiej wiec oglądaniem go tylko z dalszej perspektywy. W połowie drogi w większej miejscowości i tu ciekawostka większa miejscowość to znaczy okolo 40 domow i stacja benzynowa ;) zaopatruje sie w prowiant na 4 następne dni ponieważ czeka mnie przeprawa przez interior. Docieram do sławnego Geysir ludzi naprawdę dużo czego się nie spodziewałem. Dalej zwiedzanie ogromnego wodospadu Gullfoss zimno mokro wiec szybko robie kilka zdjec i uciekam stamtąd. Na głównym parkingu z którego prowadzi moja dalsza droga F35 jest informacja ze za 25km droga jest zamknięta :D to wiedziałem no ale widok lodowca w oddali świecącego sie naprawdę dal mi do myślenia w szczególności ze droga prowadzi miedzy dwoma lodowcami. Po około 2 godzinach spotykam pierwsze auto na tej drodze, są to kobiety w wozie ratunkowym które mówią z uśmiechem ze nie mam po co tam jechać bo droga jest zamknięta, no ale mowie ze tylko sprawdzę czy dam rade przejechać i zawrócę wiec sie tylko uśmiechnęły i pojechalem dalej. Po godzinie spotykam turystów z przewodnikiem w niezłej terenowce, przewodnik tlumaczy ze tydzien temu ciezki sprzet udrożnił ta droge ale jest w kiepskim stanie i jest zamknięta dla ruchu by jej nie rozjezdzic. Tak wiec juz jestem spokojny i mam nadzeje ze uda sie przejechac.

Dzień 2 <---------> Dzień 4