Wrzesień, 2011

Baranów Sandomierski

Piątek, 23 września 2011 · dodano: 23.09.2011 | Komentarze 0

Trasa miał być inna, lecz jakoś chęci brak. Baranów miałem odwiedzić już na początku sezonu, ale jakoś nie było okazji a ze dzisiaj miałem więcej czasu i chciałem spokojnie pojeździć to się tam wybrałem. Przy okazji odwiedziłem zamek w w Przecławiu, który wcale nie ustępuje temu z Baranowa. Do Baranowa niestety nie wpuścili mnie z rowerem musiałem zostawić przy budce ochrony :/

Kamionka

Zespół Dworsko-Parkowy Wola Ociecka

Zamek Przecław

Baranów Sandomierski

Wilcza Wola

Kategoria Ponad 100

Express pielgrzymkowy

Niedziela, 18 września 2011 · dodano: 18.09.2011 | Komentarze 2

Jako ze dzisiaj zakończenie pielgrzymki rowerowej do Dębowca postanowiłem pojechać zobaczyć, co i jak, bo niestety w tym roku nie mogłem uczestniczyć. Droga nudna długa i prosta, ale tępo dość mocne wiec jakoś się jechało. Powrót z Adrianem uczestnikiem tegorocznej pielgrzymki.

www.rowerowa.eu

Dębowiec

Matka Boża Płacząca

Procesja oraz zielone ludki z pielgrzymki rowerowej.

Kategoria Ponad 100

Szybki teren

Sobota, 17 września 2011 · dodano: 17.09.2011 | Komentarze 2

Dzisiaj szybka jazda w terenie. Spotykamy się w składzie Sebastian sebol Michał azbest87 oraz Jakub matajsenPL koło stadionu miejskiego. Tępo ostre jak na początek, ciężko się rozjechać później jest już ok. Jechało się świetnie już dawno w terenie i po okolicznych górkach nie jeździłem.

Jedyne zdjecie :)

Istanbul - Powrót – Podsumowanie

Sobota, 10 września 2011 · dodano: 07.10.2011 | Komentarze 3

Tak wiec nasza "wycieczka" dobiegła końca. Dziękuje Jarkowi za organizacje tej wyprawy oraz Krzyśkowi za towarzystwo. Sam na pewno bym się nie dowarzył zapuścić tak daleko. Ogólnie wyprawa przebiegła planowo, nie było żadnych poważniejszych awarii oraz nieprzyjemnych zdarzeń. Taka wyprawa na pewno pozostanie w pamięci :) Jeżeli ktoś wybiera się w tamte rejony i szuka informacji może śmiało pisać postara się pomóc.

dzien 1 - Polska

Bazylika w Esztergom

Istanbul dzien 28 - Czarnogóra BAR

Piątek, 9 września 2011 · dodano: 07.10.2011 | Komentarze 2

Z rana ostatnie chwile spędzamy nad morzem i wyruszamy do ostatniej miejscowości naszej wyprawy. Czekają nas górki, ale jedzie się cudownie mając takie widoki. Mamy zapas czasu na pociąg wiec zwiedzamy stary Bar oraz port. Do pociągu wsiadamy około 19 jak dobrze pamiętam.

Ulcinj Velika plaža ( zaraz przy campingu )

Stary Bar

Mission Complete !!

Z serii pojazdy

Bar port

Czeka nas teraz 17 godzin jazdy.

Dzień 27 <---------> Podsumowanie

Istanbul dzien 27 - Czarnogóra

Czwartek, 8 września 2011 · dodano: 07.10.2011 | Komentarze 0

Pierwszy po 3000 km cały dzień odpoczynku :D Kilometry nabite w drodze do centrum Ulcinj w celu zwidzenia oraz w drodze do sklepu. A tak to cały dzień na plaży. Wieczorem podziwiać można było przepiękny zachód słońca.

Camping "Safari"

Zatoka rybacka

Ulcinj

Ulcinj mala plaza

Coś pięknego :)

Dzień 26 <---------> Dzień 28

Istanbul dzien 26 - AL / ME

Środa, 7 września 2011 · dodano: 03.10.2011 | Komentarze 0

Udajemy się do Shkoder, w sumie robimy kilkadziesiąt kilometrów autostrada, bo nie ma innej drogi. Policja nie robi nam problemów mimo ze nas maja oraz stoją kontrole. Mięliśmy w planie camping lub nocleg w tym miescie, lecz niestety nic nie było i nie zostało nam nic innego jak udać się na camping do Czarnogóry. W miedzy czasie zwiedzamy miasto, które już przypomina europejskie, lecz niestety sterty śmieci przypominają gdzie jesteśmy. Tak samo nad jeziorem Szkoderskim które ma idealne warunki do wypoczynku lecz nie ma żadnego zaplecza turystycznego, oczywiście już nie będę pisał o czystości wokół jeziora. Zwiedzając rynek spotykamy turystów ze Szczecina chwile rozmawiamy i jedziemy odwiedzić Kościół w którym podobno pracuje Polski ksiądz, lecz nie udaje się go spotkać. Tak wiec Czarna góra jak nazwa wskazuje ugaszcza nas górkami oraz cudownymi wigokami. Dość późno wpadamy na Camping, który jest bardzo tani 5 euro tak wiec postanawiamy, zrobic chwile odpoczynku i zostajemy tu 2 dni.

Na trasie

Praga 1478 troche daleko do domu

Shkodër Zamek Rozafa

Centrum

Jezioro Szkoderskie

Czarnogóra

Dzień 25 <---------> Dzień 27

Istanbul dzien 25 - Albania

Wtorek, 6 września 2011 · dodano: 03.10.2011 | Komentarze 0

Z rana ponownie wita nas pasterz z krowami a w między czasie tutejsi tubylcy nas wypatrzyli i tez przyszli się przywitać i pogadać. Dzisiejsza trasa bez większych atrakcji, celem było podjechanie pod Shkoder. Na jednym z przystanków na stacji benzynowej słyszę podczas ruszania metaliczny dźwięk, co niestety zwiastowało pękniętą szprychę. Nie przejąłem się tym za bardzo bo do celu już nie daleko, lekko koło wycentrowałem i dalej jechałem bez szprychy w końcu zostało jeszcze 31 :)

Świetny widok na miasto.

w odwiedziny wpadł z niezłymi krowami.

Zadek konia :)

Na trasie

Jedyna awaria podczas całej wyprawy a ukręcone prawie 3000km

Widok z trasy

Dzień 24 <---------> Dzień 26

Istanbul dzien 24 - GR / AL

Poniedziałek, 5 września 2011 · dodano: 30.09.2011 | Komentarze 1

Dzisiaj wkraczamy do Albanii kraju, o którym krążą mity oraz opowieści z krypty, co prawda po tylu usłyszanych opiniach były małe obawy lecz okazały sie w 100% nieuzasadnione. Za granicą robimy postój przy źródełku z woda gdzie obok są sprzedawane miody. Sprzedawca chłopka około 30 lat mówi płynnie po angielsku wiec postanawiam zdobyć trochę informacji, co i jak a nie słuchać pierdo…nia od ludzi którzy byli przejazdem lub w ogóle tu nie byli a widzieli i słyszeli nie wiadomo co. Tak wiec po rozmowie okazuje się ze wszystko jest tak jak wszędzie, namiot można bezproblemowo rozbijać przy drodze ponieważ sa to tereny państwowe i nikt nie ma prawa nas ruszyć oraz ludzie sa naprawdę życzliwi a kierowcy jeżdżą bardzo ostrożnie w stosunku do rowerzystów !! Pierwszym miasteczkiem było Gjirokastra z piękną starówką wpisaną do UNESCO (zresztą całe miasto) niestety nie zwiedziliśmy za bardzo miasteczka, lecz tylko zerknąłem, ale bardzo nie urzekło. Dalej jazda górkami na szczęście już mniejszymi. Rozbijamy się oczywiście na dziko na łące gdzie wieczorem obok nas spędzane sa krowy, rozmawiamy z pasterzem na migi, straszy gość i idziemy spać.

Na wylocie z Grecji

Albania

Bunkry to tu nic dziwnego.

Gjirokastra

Droga w budowie, nie pierwszy i nie ostatni raz.

Dzień 23 <---------> Dzień 25

Podjazdy:2080 m

Istanbul dzien 23 - Grecja

Niedziela, 4 września 2011 · dodano: 30.09.2011 | Komentarze 0

Przed nami 2 część podjazdu na przełęcz, przez pierwsze 15 km pokonujemy około 700m w pionie jedzie się dobrze bo słonce się jeszcze nie rozgrzało:) Następnie myśleliśmy ze czeka nas piękny zjazd do Joaniny lecz niestety droga łatwa nie była i czekało nas mnóstwo podjazdów. Gdy już docieramy do Joaniny umęczeni myślimy co by sobie kupić dobrego do jedzenia i szukamy Lidla a tu niespodzianka !! W niedziele oczywiście wszystko zamknięte tak wiec jesteśmy załatwieni. Udaje się nam kupić chleb wodę i to nam musi wystarczyć. Dalej w kierunku Albanii, ale noc spędzamy w Grecji blisko granicy. Dzisiejsza trasa jest rekordowa pod względem podjazdów a słońce dawało w palnik wiec było ciężko.

Na szczycie przełęczy

Widoki na trasie

Widok na Joanine

Widok z dołu a przed chwila byliśmy w tych górach.

Dzień 22 <---------> Dzień 24