Czerwiec, 2011

3x praca + miasto

Wycieczkowo

Niedziela, 26 czerwca 2011 · dodano: 26.06.2011 | Komentarze 3

Po ostatnich opadach nie chciałem pakować się w teren wiec wybrałem się do Ropczyc by zobaczyć krzyż III tysiąclecia. Najpierw Kamionka dalej do folwarku „Cyziówka” gdzie po drodze robię przerwę na jagody. W Kamionce była tablica z miejscami wartymi zobaczenia znalazł się na niej tez zespół dworkowo-parkowy w Woli Ocieckiej wiec i to miejsce odowiedzam. Dalej wracam się do Ropczyc i szukam krzyża niby na 47 metrów a nie widać go nigdzie, lecz wcześniej zobaczyłem na internecie gdzie dokładnie leży, bo bym go na pewno nie znalazł. Z pod krzyża było mało do Małej wiec tam tez się udajemy pod pomnik Chrystusa Króla czyli nasze małe Rio de Janeiro :D Dalej już tylko powrót przeważnie drogami szutrowymi do domu zahaczając o rezerwat „Wielki Las”

Nad zalewem

3x praca

Nocna Jazda góry Słonne

Czwartek, 23 czerwca 2011 · dodano: 23.06.2011 | Komentarze 2

Start z pod sceny o godzinie 21. Cel punkt widokowy i serpentynki w okolicach Sanoka. Jechało się fajnie pierwsza moja taka całonocna wycieczka. Ognisko udane mimo ze trochę mokro było. Umęczony wróciłem do domu o godzinie 9:45 po ogarnięciu siebie musiałem wyjazd odespać, bo dał w kość. Wypad w składzie kundello21 miciu22 Petroslavrz kona

MAPA

Kładka w Dynowie

Punkt widokowy

Ognicho

Wracamy do domu

Sucha Góra & Kopce Jasienickie

Sobota, 18 czerwca 2011 · dodano: 19.06.2011 | Komentarze 0

Sobota wiec jak to w tym dniu zawsze z ekipa wybieramy sie w jakieś ciekawe miejsca, tym razem była propozycja by dojechać na Sucha Górę skąd czarnym szlakiem na Kopce Jasienickie gdzie jeszcze nigdy nie byłem. Wyjątkowo o 8 pod scena z tego względu ze zapowiadała sie dłuższa wycieczka ruszamy na Strzyżów zaliczamy szczyt Brzeżanki i zjeżdżamy do Czarnorzeki skąd czeka nas podjazd pod nadajnik na Suchej Górze. Wbijamy się na czarny szlak mijając po drodze pomnik przyrody „Źródło Mieczysław” Dalej terenem docieramy do nowo budowanego wyciągu w Czarnorzekach Gdzie wspinamy się na jego szczyt. Następnie udajemy się na punk widokowy, podziwiamy okoliczne widoki. W Komborni wbijamy na żółty szlak który jest strasznie zapuszczony i poszukujemy wodospadu „Trzy wody” udaje się go znaleźć lecz łatwo nie było. Następnie długa i błotna jazda która dale nam popalić i w końcu docieramy do Lutczy. Z Lutczy już tylko asfaltem do domu ponieważ na dzisiaj terenu i błota mamy dość :D

ZDJĘCIA Z WYCIECZKI

Dookoła Tatr dzień 5 / 5

Środa, 15 czerwca 2011 · dodano: 17.06.2011 | Komentarze 8

Nadszedł ostatni dzień mojej wyprawy. Zbieram się z campingu i ruszam w stronę Zakopanego, po drodze robię zakupy w miasteczku Trstena złoty bażant do tego czekolada studencka by coś do domu przywieść :) Granice przekraczam w miejscowości Sucha Hora dalej na Kościelisko oraz wjeżdżamy na Gubałówkę. Następnie zjeżdżamy terenem do Zakopanego przejazd ul. Krupówki gdzie czeka mnie slalom miedzy ludźmi jedziemy w górę Zakopanego pod skocznie. Dalej już długa i monotonna droga w stronę Krakowa. Po dojechaniu Do końcowej stacji mojej trasy, czyli Krakowa robię przejazd przez rynek kilka fotek i ładuje się do pociągu. W Rzeszowie melduje się o 23:01.

Jak bym miał w kilku słowach opisać te 5 dni ? Na pewno chciałoby się więcej, nie być niczym ograniczony, ale najważniejsze, że udało mi się zrealizować jeden z wielu planów, jakie mam w głowie. Mam nadzieje ze jeszcze w tym roku uda się zrealizować cos podobnego może tym razem w większym gronie. Na pewno dzięki tej wyprawie zobaczyłem kilka naprawdę cudownych miejsc które utkną mi na dobre w pamięci.

Pozdrower.

Dzień 1
Dzień 2
Dzień 3
Dzień 4
Dzień 5

Sucha Hora

Skocznia

Cyklista spotkany w Krakowie

Kraków

W końcu sie doczekałem :)

Moje miasto :D

Dookoła Tatr dzień 4 / 5

Wtorek, 14 czerwca 2011 · dodano: 17.06.2011 | Komentarze 2

Dzień 4 rozpoczynamy wyspani, wypoczęci wiec na początek czeka nas podjazd :) co by łatwo nie było z 900m n.p.m. wspinamy się na 1500 :D celem jest schronisko Popradskie Pleso 1495m n.p.m. Po długiej wspinaczce udaje się tam dotrzeć gdzie czekają mnie super widoki. Dalej zjazd do miasteczka i jedziemy na kolejne jezioro tym razem Strbskie Pleso gdzie robie kilka zdjęć i spotykam turystów z Gdańska chwile rozmawiamy po czym ruszam w dół. Najdłuższy zjazd jakim w życiu jechałem chyba 40km w dół średnia prędkość pewnie ponad 35km/h na całym odcinku !! Zjazd kończy się mniej więcej w Liptowsky Mikulasz, w którym zwiedzam rynek robię zakupy i ruszam dalej. Celem na dzisiaj jest jezioro Orawskie, które jest największym jeziorem Słowacji. Znajduje camping rozbijam się nad sama woda i podziwiam widoczki :)

Przerwa na wysokości 1505m.

Popradskie Pleso 1495m n.p.m.

Schronisko

Nad jeziorkiem

Strbskie Pleso

Liptowsky Mikulasz

Tatralandia

W końcu teren :D

Takie cuda przy drodze mozna spotkać.

Jezioro Orawskie

Czas odpocząć

Dzień 5 <---------> Dzień 3

Dookoła Tatr dzień 3 / 5

Poniedziałek, 13 czerwca 2011 · dodano: 17.06.2011 | Komentarze 5

Obudzony promieniami słońca koło 6 po ogarnięciu wszystkiego wyruszyłem w drogę. Po kilku kilometrach dojeżdżam do szczytu „Strednica” 1020m n.p.m. Następnie droga z super widokami na Tarty dojeżdżamy do „Tatranska polianka” 1005m z której to atakuje schronisko Śląski Dom na wysokości 1670m n.p.m. a wiec czeka mnie długa i stroma droga :) Po nieznanym mi czasie i kilku postojach w końcu dojeżdżam do najwyższego miejsca mojej wyprawy zaliczając najwyższy jak do tej pory rekord wysokości na rowerze. Na górze uradowany jak dziecko ze udało się wyjechać robię zdjęcia i zjeżdżam w dół. Zjazd nie był łatwy chociaż asfaltowy, problemem okazały się hamulce a raczej ich jakość hamowania wiec zjazd podzieliłem na 4-5 etapów ponieważ za bardzo grzały się obręcze oraz hamulce odmawiały posłuszeństwa ale ich zapach zapamiętam na długo :D Umęczony postanawiam w tym dniu dać już sobie spokój i urządzić dzień techniczny na obsługę roweru oraz by doprowadzić siebie do stanu przydatności na następne dni. W tym celu zjeżdżam do miejscowości Tatranska Strba, w której melduje się po godzinie 15. Po rozbiciu biwaku w końcu mogę sobie pojeść, zająć się rowerem oraz odpocząć i planować dalszy przebieg trasy. Ten dzień bardzo mi pomógł dalszej jeździe i dobrze ze więcej kilometrów nie robiłem na dzisiaj wystarczy :)

Strednica 1020m n.p.m

Cyklotrasa niestety jechałem nią tylko kilkaset metrów

Tatranska Polianka 1005m n.p.m. Stąd atakujemy Ślaski Dom

Odpoczynek

Tu tez odpoczywamy 1495m n.p.m

Jeszcze chwila i szczyt

:D :D

Schronisko Ślaski Dom

Widoczki na górze

Camping

Dzień 4 <---------> Dzień 2

Dookoła Tatr dzień 2 / 5

Niedziela, 12 czerwca 2011 · dodano: 16.06.2011 | Komentarze 4

Drugi dzień, pobudka o 6 w trasę wyruszam około 7. Pierw. Stary Sącz centrum, następnie Krościenko N/D skąd czeka mnie spory podjazd do miejscowości Czorsztyn, z której zjeżdżamy na sam dół mieściny do ruin zamku. Następnie wokół jeziora Czorszytnskiego przy okazji odwiedzam kolejny zamek w Niedzicy, bocznymi drogami do Białki Tatrzańskiej po drodze w miejscowości Nowa Biała zaglądam za spawą znaku do „przełom białki” gdzie rozpościera się kamienista plaża z widokiem na Tatry. Za Bukowiną Tatrzańska czeka mnie kilkunasto kilometrowy podjazd po drodze mijając szczyt Wysoki Wierch 1017 aż w końcu docierając do Schroniska Górskiego "GŁODÓWKA" na wysokości 1138m n.p.m. stamtąd czka mnie zjazd z cudownymi widokami do Łysej polany, po Słowackiej stronie robię zakupy czeka mnie jeszcze chwila podjazdu i znajduje miejsce na nocleg.

Stary Sącz

Zamek Czorsztyn

Niedzica

Pierwszy widok na cel wyprawy

Przełom Białki

Obok schroniska Głodówka

Kolejny widoczek

Łysa Polana

Nocleg

Dzień 3 <---------> Dzień 1

Dookoła Tatr dzień 1 / 5

Sobota, 11 czerwca 2011 · dodano: 16.06.2011 | Komentarze 5

Zacznę od tego ze jak to u mnie w pracy nie idzie sobie nic zaplanować :( W środę dowiaduje się ze mogę wziąć urlop od 10.06 do 19.06, od razu do głowy przychodzą myśli jak to wykorzystać i odradza się pomysł który zrodził się już chwile temu by objechać Taty dookoła. Szybko planuje trasę, robię przygotowania i w piątek jestem już gotowy, a ze pogoda trochę kiepska planowany termin wyjazdu sobota lub niedziela ( zależy od pogody). Sobota budzę się koło 4 i pada wiec idę spać dalej, pobudka koło 7 i pogoda już całkiem znośna wiec śniadanko szybkie ogarniecie i ruszamy. Wyjazd 8:00, dawno z sakwami nie jeździłem wiec czekało mnie przyzwyczajenie, lecz kilka kilometrów i jechało się już bezproblemowo. Czekała mnie długa i nie zbyt urodziwa trasa, której celem był Stary Sącz. Po drodze zatrzymuje się w Jaśle gdzie trwają dni Jasła następnie dalej przez Gorlice, Szymbark, w którym odwiedzam dwór obronny, Grybów tu zaglądam do browaru i zaopatruje się w lokalne piwo na wieczór. W Nowym Sączu robię rundkę po rynku i lecimy do Starego Sącza na camping gdzie jest organizowany zlot VW z Małopolski, lecz chłopaki mnie wpuszczają rozbijam się z dala od imprezy, chwile odpoczywam i idę oglądać autka oraz popatrzeć, co się dzieje przy scenie.
Mapy, które załączam są poglądowe rysowane ręcznie, ponieważ nie mogłem mieć gps’a uruchomionego ze względu ze potrzebny mi był telefon w razie W. Wiec mapy nie oddaja w 100% drogi, jaka przebyłem, lecz starałem się zaznaczyć wszystko w miarę szczegółowo.