15 IT/CH - Flüelapass

Poniedziałek, 20 sierpnia 2012 · dodano: 19.10.2012 | Komentarze 0

Z rana okazuje się ze nie możemy przekroczyć granicy, zakaz dla rowerów lecz pod spodem informacja z rozkładem jazdy busa który zabiera rowery. Tak wiec czekamy 20min i pakujemy rowery na przyczepkę, po kilku minutach i opłacie za przejazd ( tunel jednokierunkowy) 6E rozpakujemy się i rozdzielamy. Mariusz odbija w prawo do Bolzano ja natomiast ruszam na przełęcz Flüelapass. Jedna z najpiękniejszych przełęczy na wyprawie zrobiła naprawdę duże wrażenie i nie było tam tego całego „jarmarku” którego nie lubię. Szwajcaria zaskoczyła mnie ilością dróg ścieżek. Do wyboru miałem drogę MTB drogę rowerowa normalną oraz szlaki piesze. Zamotałem się strasznie w pierwszy dzień ponieważ było dużo zakazów jazdy po normalnych drogach. Nie wiedząc wjechałem na drogę MTB gdzie mijali mnie goście na rowerach DH oraz całym pakietem ochraniaczy, chyba byli trochę zdzwieni ze się tam znalazłem. Na wieczór jestem umówiony z Brigitta przez warmshowers.org na nocleg w miejscowości Chur. Super sprawa z tymi noclegami można uzyskać informacje z pierwszej ręki porozmawiać na każdy temat, ludzie którzy sa tam zarejestrowani to w większości podróżnicy lub ludzie którzy tez są zakręceni na punkcie rowerów i podróży.

Zakaz dla rowerów :(

Droga w stronę Livigno

Szwajcaria wita ! Dla mnie jest to kraj idealny ! (gdyby nie te ceny)

W drodze na przełecz

Prawie na miejscu

Fluelapass 2383 m n.p.m.

Zjazd

Davos

Na radwegu w kierunku Chur

Dzień 14 <---------> Dzień 16